Lederbrev

Hent som PDF >>

Kære leder. Det er Seniorfestival-år, og heldigvis er det trods corona muligt at afholde festivalen! Det betyder at du har en stor rolle i at få sendt dine seniorvæbnere og seniorer

afsted til masser af oplevelser og FDF-energi. Herunder kan du blive lidt klogere på FDF Seniorfestival.

Hvad er FDF Seniorfestival? Det er en weekendlejr for seniorvæbnere, seniorer, efterskoleelever og ledere fra hele landet. Husk at 2. væbnerne når at blive seniorvæbnere, så de

kan også deltage! Man sammensætter selv sit festivalprogram, og der er masser af muligheder: Koncerter, events, fordybelse, konkurrencer, gudstjeneste, brassband, stand-up, boder, karaoke, hyggeområder, diskotek og meget mere.

Tid og sted. Det foregår 9.-11. september 2022. Det foregår som altid på Kongeådalens Efterskole, Dovervej 19, 6660 Lintrup.

Der er mulighed for ankomst fra fredag 9. september kl. 17, hvor hver kreds vil få tildelt en plads på teltpladsen. Vi starter festivalen kl. 19 med forfest på teltpladsen, og vælter hegnet til festivalen kl. 21.

Pris og rabat inden 24. juni – Prisen afhænger af geografien – jo længere væk, desto lavere festivalpris. På den måde udligner vi lidt af transportudgifterne. Deltagerprisen indeholder

ikke mad og transport. Der kan købes mad på festivalpladsen og der er gratis shuttle busser til/ fra Brørup Station fredag kl. 18-19, det eneste du skal gøre for at komme med den, er at tilmelde dig ved at sende en mail til info@seniorfestival.dk med antal på hvor du vil have med. De fleste kredse arrangerer dog selv transport og mad, som de tillægger festivalprisen – Bemærk at nogle landsdele tilbyder fællestransport, find overblikket over dette samt jeres festivalpris på seniorfestival.dk

Husk, at hvis man tilmelder dig inden 24. juni vil der være 10% rabat på billetten.

Tilmelding – Deltagerne tilmelder sig på https://event.it/fdf/seniorfestival2022ny/token/pqas  og betaler med det samme online. Som leder kan man også tilmelde FDFere fra sin kreds, men

det kræver man har oplysningerne på dem.
Det er muligt for kredsen at følge med i antallet af tilmeldinger fra egen kreds via event.it, det fungerer på samme måde som det har g
jort til landslejren, find derfor beskrivelsen til det her: https://landslejr.fdf.dk/tilmeldingsoversigt/

Kan man deltage uden leder? Nej, alle deltagere skal have en leder over 18 år med. Vi opfordrer dog til, at man deltager mindst to ledere, så man kan hygge sig sammen – der er f.eks.

et specielt ledertelt med kaffe på kanden. Flere landsdele laver en opsamlingscamp for de deltagere der gerne vil afsted, men hvor kredsen ikke deltager – deltager jeres kreds derfor ikke, kan i henvise jeres børn til disse.

 

Programmet og APP – Programmet udvikles løbende, men inden man tager afsted kan man se det fulde program på festivalens hjemmeside og i App’en. På den måde kan deltagerne allerede hjemmefra sætte deres festivalprogram.

Festivalpladsen – Programmet foregår primært på festivalpladsen, hvor du finder den store scene, to store telte, madboder, inspirationsboder, førstehjælp og festivalens mange events og

konkurrencer, hvoraf nogle af disse foregår i idrætshallen.
Overnatning vil foregå på en græsmark ved siden af festivalpladsen, hvor det vil være muligt at slå sit telt op.

Du kan læse mere om festivalen på seniorfestival.dk Vi glæder os til at se jer!

På vegne af FDF Seniorfestival-udvalget
Jakob Fauerskov, Formand for FDF Seniorfestival